خرید پنل خورشیدی در ایران
خرید پنل خورشیدی در ایران

با توجه به مزایای استفاده از پنل‌های خورشیدی و نیاز به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان، تمامی کشور ها در تلاش برای گسترش استفاده از انرژی‌های خورشیدی و عبور از انرژی‌های تجدید ناپذیر هستند. 

اما با توجه به موقعیت و شرایط زندگی در ایران، آیا استفاده از پنل های خورشیدی توصیه می شود؟ در صورت تمایل به خرید پنل خورشیدی در ایران، چگونه میتوانیم بهترین محصولات را تهیه کنیم؟ در این مقاله پاسخی برای سوالات احتمالی خود پیدا میکنیم.


 

استفاده از پنل‌های خورشیدی در ایران

میزان استفاده از انرژی‌های خورشیدی با توجه به موقعیت جغرافیایی و عوامل مختلف دیگر، می‌تواند بسیار متفاوت باشد. پیش از شروع فعالیت در هر حوزه، پتانسیل انتسابی و اکتسابی آن مجموعه مورد بررسی قرار می‌گیرد. سوال اینجاست، کشور ایران تا چه حدی پتانسیل استفاده از انرژی‌های خورشیدی را دارد؟

کشور ایران در میان مدار‌های 25 تا 40 درجه عرض شمالی است و از لحاظ موقعیت در یکی از بهترین مناطق از لحاظ دریافت انرژی خورشیدی قرار دارد. میزان تابش خورشیدی در ایران بین 1800 تا 2200 کیلووات ساعت بر متر مربع در سال تخمین زده می‌شود که این مقدار از میانگین جهانی بالاتر است. همچنین به طور میانگین 280 روز از سال در ایران آفتابی گزارش می‌شود بنابراین کشور ایران از لحاظ استفاده از انرژی‌های خورشیدی پتانسیل بسیار بالایی دارد.

با توجه به وسعت بالای کشور ایران، مناطق مستعد زیادی برای استفاده از انرژی‌های خورشیدی در کشور وجود دارند. به صورت کلی می‌توان گفت به جز چند استان شمالی که روز های ابری زیادی در سال دارند، اغلب نقاط ایران برای استفاده از انرژی‌های خورشیدی بسیار مناسب هستند. بسیاری از افراد با شنیدن نام انرژی خورشیدی، تصور میکنند که استفاده از این نوع انرژی در مناطق کوهستانی و سرد، صرفه اقتصادی ندارد، جالب است بدانید که برخی از شهر‌های سردسیر کشور مانند همدان، اردبیل و ... نیز پتانسیل خوبی برای استفاده از انرژی‌های خورشیدی دارند.

اگر برای اطمینان از پتانسیل خورشیدی منطقه خود نیازمند راهنمایی هستید می‌توانید با تیم متخصصین شرکت پاک آتیه در ارتباط باشید.

 

کاربرد پنل‌های خورشیدی

در دنیای امروزی به علت افزایش جمعیت، منابع انرژی‌ تجدید ناپذیر مانند سوخت‌های فسیلی به شدت رو به کاهش هستند، از این رو بشر به دنبال جایگزینی برای سوخت‌های فسیلی است که می‌توان انرژی خورشیدی را به عنوان بهترین جایگزین سوخت‌های فسیلی اعلام کرد.

پیش از این، ما به صورت کامل درباره دلایل استفاده از پنل‌های خورشیدی صحبت کرده‌ایم در این مقاله درباره کاربرد‌های پنل خورشیدی در ساختمان و دلایل استفاده از آن صحبت خواهیم کرد.

  • تامین انرژی ساختمان

مهم‌ترین کاربرد پنل خورشیدی در ساختمان، تامین انرژی هست. شما می‌توانید با مراجعه به متخصصین و تخمین انرژی مورد نیاز ساختمان، بهینه‌ترین پنل خورشیدی را با توجه به شرایط و عوامل مختلف، تهیه نمایید. 

پس از تبدیل انرژی خورشیدی به برق، جریان برق با استفاده از اینورتر به برق AC تبدیل می‌شود که این برق را می‌توان در جهت روشنایی ساختمان و لوازم الکترونیکی استفاده کرد.

 

  • تامین آب گرم

یکی از جایگزین های مناسب برای آب‌ گرمکن های گازی و برقی، پنل‌ خورشیدی است. استفاده از پنل‌های خورشیدی یکی از کم‌ هزینه‌ترین روش‌های تامین آب گرم است.

همچنین از روکش‌های خورشیدی برای تامین آب گرم استخر‌ها استفاده می‌شود. سیستم گرمایش آب از صفحات گرمایشی تشکیل می‌شود که می‌توانند بر روی پشت‌ بام ساختمان نصب شوند و پس از جذب انرژی خورشیدی آن را به مکان‌های دیگر ساختمان منتقل می‌کنند.

 

  • سیستم تهویه مطبوع

دستگاه‌های تهویه مانند فن سرویس‌های بهداشتی، هود های آشپرخانه و دستگاه تهویه مطبوع اغلب در طول روز کار می‌کنند و مصرف انرژی بالایی دارند. استفاده از فن‌ها و سیستم‌های تهویه خورشیدی، مصرف انرژی و هزینه‌های آن به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

 

  • شیرین سازی آب 

با استفاده از روش‌های شیرین سازی آب می‌توان کیفیت آب مناطقی که آب آنها شور است را بهبود داد. زمانی که آب شور توسط حرارت خورشید تبخیر می‌شود املاح آن باقی می‌مانند، می‌توان با استفاده از روش‌های شیرین سازی آب، آب تبخیر شده را مجددا استفاده کرد.

 

  • تامین روشنایی فضای بیرونی

با استفاده از پنل‌ها و صفحات خورشیدی می‌توان در طول روز باتری‌ها را شارژ کرده و از انرژی آنها برای روشنایی فضای بیرونی ساختمان در شب استفاده کرد. وجود سیستمی که در روز و با استفاده از حضور خورشید شارژ شود و در شب مورد استفاده قرار گیرد میتواند کاربرد‌های بسیار زیادی را داشته باشد.

 

موارد گفته شده صرفا بخشی از کاربرد‌های استفاده از پنل‌های خورشیدی در ساختمان است. برای اطلاع بیشتر از محصولات و مشاوره تخصصی، می‌توانید به صفحه اصلی وب‌سایت پاک آتیه مراجعه نمایید.

خرید پنل خورشیدی در ایران

اگر پس از آشنایی با پنل‌های خورشیدی به استفاده از آنها علاقه‌مند شده‌اید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و شرایط خرید و نصب پنل‌های خورشیدی و همچنین مشاوره تخصصی، به صفحه محصولات وب‌سایت پاک آتیه مراجعه نمایید. 

شرکت صنایع تولید انرژی پاک آتیه، تولید کننده انواع پنل‌های خورشیدی، آماده همکاری با شماست. شما می‌توانید از شرایط فروش فوق‌العاده شرکت پاک آتیه بهره‌مند شوید. خرید قسطی، تحویل درب منزل و ارسال سفارش در کمترین زمان ممکن تنها بخشی از ویژگی‌های پاک آتیه است.

برای مشاهده لیست کامل محصولات و خرید آنلاین می‌توانید به صفحه فروشگاه پاک آتیه مراجعه نمایید.

 

مقالات پیشنهادی
خودروهای خورشیدی
خودروهای خورشیدی
1402/06/19

نور خورشید منبع نامحدودی از انرژی به زمین ارائه می‌کند که از آن می‌توان برای موارد مختلفی از جمله تأمین انرژی برای حمل و نقل، استفاده کرد. یکی از زمینه‌های جذاب و نوآورانه در این راستا، پیشرفت تکنولوژی خودروهای خورشیدی است که به عنوان یک راهکار پایدار در

ادامه مطلب...
معرفی انواع پنل‌های خورشیدی
معرفی انواع پنل‌های خورشیدی
1402/06/19

پنل خورشیدی یا صفحه خورشیدی، تکنولوژی‌ تبدیل انرژی خورشیدی به برق، به عنوان یکی از منابع انرژی تجدیدپذیر و پاک، اهمیت بسیار زیادی دارد. این پنل‌ها معمولاً از سلول‌های خورشیدی تشکیل شده‌اند که توانایی جذب نور خورشید را دارند و آن را به انرژی الکتریکی تبدیل

ادامه مطلب...
انواع نیروگاه‌های خورشیدی
انواع نیروگاه‌های خورشیدی
1402/06/19

نیروگاه خورشیدی یک سیستم تولید برق است که از انرژی خورشید به عنوان منبع اصلی خود استفاده می‌کند. این نیروگاه‌ها با استفاده از پنل‌های خورشیدی یا سلول‌های خورشیدی، نور خورشید را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند.

ادامه مطلب...
دیدگاه مشتریان
هنوز نظری ثبت نشده است:)
ثبت دیدگاه
تماس با پاک آتیه
کیلومتر 40 جاده مشهد - فریمان - شهرک صنعتی کاویان فاز دو، تلاش 8، شرکت صنایع تولید انرژی پاک آتیه
051-3469-35970910-806-2383info@pakatieh.com
دسترسی سریع
فروشگاهمقالاتاخباردرباره ما